דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קיבלתה הלוואה בערבות מדינה, הייה זעיר 

מאת    [ 06/05/2013 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1657 פעמים ]

המשמעות של יועץ עסקי בעסק

רוב בעלי העסקים בישראל וגם מנכלים של חברות לא מתייחסים לתחום של ייעוץ עסקי, בכבוד ובצורך הראוי לו.

 בפרט היום, כאשר מצב העסקים נמצא בשפל, ועדיין היכולת לנהל עסק, מצריכה לוליינות לא קטנה, בפרט בתחום הכלכלי, הניהול, התאמת ההוצאות להכנסות, (עסקים שהמכירות קשות עליהם מכול סיבה שהיא על מנת להתקיים חייבים להקטין את רמת ההוצאות שלהם לרמת ההכנסות שלהם וזאת בכדי שלא לפעור חור תזרימי בעסק) השיווק, המכירות, והפרסום כחלק אינטגרלי מפעילות העסק.

 יותר מזה, כ- יועץ עסקי אני ער לתקופה שבה יותר ויותר עסקים נעזרים בכלי המימון שמעניקה להם המדינה הלוא היא "הלוואות בערבות מדינה" אני יודע כי חלק מההלוואות האלה הולכים לצרכים של כיסוי גירעונות, השלמת תזרים המזומנים, מחזור של חובות, והעמקת הכובד על ניהול העסק. דווקא במצב זה שעסקים גייסו כסף בהלוואות ייעודיות אלה חובה עליהם לשכור יועץ עסקי אשר ילווה אותם בניהול העסק, במדיניות המוצרים והשיווק, וכמובן בצינורות הפרסום, העכשוויות העומדות לרשות כו בעל עסק או חברה.  

 דווקא כאשר כספים חדשים נכנסים לעסק (ולא מעסקאות או ממכירות) חובה על בעלי העסק לשכור אדם מקצועי אשר ידע לעשות מזמן הרגיעה שבין קבלת הכסף ועד לבזבוזו המלא, תהליכים של הבראה, או יישור, או חידוש הניהול, העמקת הצמצום בעלויות התפעול, וכמובן כפי שכבר הזכרתי בתחום השיווקי ומכירתי.

 תווך הזמן לעסקים אשר לקחו הלוואה בערבות מדינה והיא יועדה רובה לתזרים המזומנים של העסק והעמקת קופת המזומנים של החברה, החובה היא לנהוג במשנה זהירות מאחר שעסק שלא הרוויח עד קבלת ההלוואה, קיבל את ההלוואה, החזיר חובות או מחזר חובות, עדיין נשאר ללא רווח חשבונאי, כפי שהיה קודם, ואילו עתה נוספו לו לתזרים המזומנים עוד החזר כספי של ההלוואה החדשה שלקח.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי המלווה חברות, אשר באמת רוצים לקדם את העסק שלהם וחושבים כי יעשו זאת רק דרך הצד הכלכלי של העסק, הטעות היא גדולה עד מסוכנת מאד, עברנו בעבר כי כאשר מסתכלים רק על הצד הכלכלי של העסק החשיבה לא מתפתחת לכיוונים אחרים בעסק כמו העמקת הבדיקה בנושא הוצאות התפעול, הפחתה בעלויות הגולמיות, התייעלות בצד העובדים, וחידוש תמהיל השיווק והמכירות תוך כדי שימוש בכלים חדשים בתחום הפרסום אותם מעניקים לנו הכלים האינטרנטיים.

 ייעוץ עסקי, הוא לא מותרות,  יועץ אסטרטגי הוא חובה, לכול עסק החפץ חיים, ייעוץ עסקי זאת לא החלטה קלה שכדאי לוותר אל אפשרות העסקתה, יותר מזה יועץ עסקי חיצוני רואה דברים לגמרי אחרים ממה שבעלי העסקים רואים או מסתכלים ממבטם בתוך העסק.   

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב